
Într-o lume în continuă schimbare, copiii și adolescenții se confruntă cu provocări complexe legate de identitate și autocunoaștere. Atelierul “Cine sunt eu? Un atelier de explorare a Resurselor interioare” vine în sprijinul părinților și copiilor, oferind un cadru sigur în care tinerii pot descoperi cine sunt cu adevărat și cum își pot valorifica resursele interioare. Acest proces de autocunoaștere este esențial pentru dezvoltarea lor armonioasă și echilibrată.
Primul pas în acest atelier este ghidarea copiilor prin exerciții de introspecție, menite să le ofere o înțelegere mai profundă a propriilor gânduri, emoții și talente. Părinții joacă un rol esențial în acest proces, oferindu-le copiilor un mediu deschis și încurajator pentru a-și exprima ideile și sentimentele. Un sfat important pentru părinți este să fie răbdători și să le ofere copiilor spațiul necesar pentru a-și descoperi propriile resurse fără presiuni.

Atelierul include și tehnici practice de gestionare a emoțiilor și de dezvoltare a abilităților de comunicare. De exemplu, copiii învață cum să-și exprime nevoile și dorințele în mod asertiv, ceea ce le permite să-și gestioneze mai bine relațiile cu cei din jur. În paralel, părinții sunt sfătuiți să adopte o atitudine de ascultare activă, oferind copiilor suportul emoțional necesar pentru a-și dezvolta încrederea în sine.
Un alt aspect important abordat este dezvoltarea soluțiilor practice pentru gestionarea schimbărilor și a incertitudinii. În acest context, părinții pot învăța să fie modele de adaptabilitate și reziliență, arătându-le copiilor cum să facă față provocărilor cotidiene prin perseverență și gândire pozitivă. Atelierul propune strategii concrete pentru a-i ajuta pe copii să-și dezvolte autonomia și să ia decizii înțelepte.
În atelierul “Cine sunt eu? Un atelier de explorare a Resurselor interioare” desfăsurat săptamana aceasta, am oferit copiilor o oportunitate de autocunoaștere și un set de instrumente practice pentru părinți. Împreună, aceștia pot construi o relație bazată pe încredere și sprijin reciproc, pregătindu-se pentru a face față provocărilor pe care le aduce procesul de creștere și dezvoltare.

Prin tehnici specifice, jocuri de autocunoaștere și dezvoltare personală, atelierul i-a ajutat pe copii să își identifice caractersticile personale, să devină conștienți de abilitățile și calitățile lor, de felul în care se definesc pe ei însiși și felul in care sunt văzuti de ceilalți.
Prin dialogul terapeutic copiii au reușit să își numească abilitățile, să diferențieze între credintele si valorile personale și să aleagă o valoare de bază pe care ei o aduc colectivului din care fac parte. Tehnicile senzoriale si de mindfulness au avut rolul de a-i ajuta pe copii să își conștientizeze imaginea de sine, felul în care se prezintă celorlalti și modul în care sunt perceputi ca imagine socială, dar și contribuția principală pe care ei o aduc colectivității.
Scopul este ca ei să își construiască o imagine de sine realistă și pozitivă, dar și să își consolideze sentimentul de apartenență la grup și propria valoare pe care o aduc în societate.