Semințele vieții: descoperirea gândurilor luminoase alături de Afára

Povestea lui Afára le-a adus celor mici un personaj îndrăgit care ne arată cum putem gestiona emoțiile și reacțiile în fața noului. Atelierul nostru de povești terapeutice pentru preșcolari a fost creat cu scopul de a-i ajuta pe cei mici să înțeleagă cum să transforme emoțiile negative și să învețe să hrănească gândurile pozitive, într-un…

Vezi mai multe...

Relații noi, provocări noi: Cum gestionăm schimbarea în relații?

În cadrul atelierului “Relații noi, provocari noi”, ne-am concentrat asupra temei schimbărilor în relații, cu un accent special pe provocările întâmpinate la trecerea de la grădiniță la școală. Copiii au avut ocazia să exploreze relațiile cu părinții, profesorii și colegii, reflectând asupra modului în care acestea au evoluat în timp. Unul dintre exercițiile centrale ale…

Vezi mai multe...

Cartea mea de vizită și un Copac Plin de Talente

Atelierul „Cartea mea de vizită” oferă copiilor din ciclul primar și gimnazial o oportunitate unică de a se descoperi pe ei înșiși într-un cadru creativ și colaborativ. Într-un mediu prietenos și sigur, copiii sunt încurajați să reflecteze asupra trăsăturilor lor unice și să-și construiască o „carte de vizită” personalizată, sub forma unui copac simbolic. Fiecare…

Vezi mai multe...

Colajul vârstei mele: O Călătorie Senzorială prin Povestea Vieții

Atelierul „Povestea varstei mele” a fost conceput pentru a ajuta copiii cu vârste între 7 și 11 ani să exploreze și să conștientizeze etapele dezvoltării lor personale. Utilizând materiale senzoriale, participanții creeaza o cărticică senzorială, care a devine un instrument de auto-reflecție. Fiecare colaj include fotografii din diferite momente ale vieții lor, oferindu-le copiilor ocazia…

Vezi mai multe...

Cine sunt eu? Un atelier de explorare a Resurselor interioare

Într-o lume în continuă schimbare, copiii și adolescenții se confruntă cu provocări complexe legate de identitate și autocunoaștere. Atelierul “Cine sunt eu? Un atelier de explorare a Resurselor interioare” vine în sprijinul părinților și copiilor, oferind un cadru sigur în care tinerii pot descoperi cine sunt cu adevărat și cum își pot valorifica resursele interioare.…

Vezi mai multe...

Spune-mi o poveste! – Program atelier de povești terapeutice

Puterea poveștilor în viața copiilor 🌟 „Mami, spune-mi o poveste!” 🧸🌙 – o propoziție simplă pe care fiecare părinte o aude seară de seară. Pentru cel mic, o poveste nu este doar o poveste, ci un ritual de conexiune, de confort, de relaționare și o modalitate de a-și construi un spațiu de încredere, de siguranță…

Vezi mai multe...

Eu și drumul meu – Program de ateliere de dezvoltare personală

Atelierele de dezvoltare personală au rolul de a crea un spațiu de siguranță și încredere  în grup, în care copiii să învețe prin relaționare și interacțiune , modalități noi și sănătoase de a răspunde provocărilor 🎯 cu care se întâlnesc în viața lor de elevi , dar și în viața personală . În acest spațiu…

Vezi mai multe...

Cum îmi pot ajuta copilul? Program consiliere parentală

La cerere, părinții sunt încurajați să programeze ședințe de consiliere parentală, pentru a caută sprijinul adecvat legat de orice situație cu care se confruntă în relație cu copilul lor. Într-un spațiu sigur și confidențial, ii ghidez pe părinți să înțeleagă mai bine care sunt nevoile copiilor lor, de ce apar anumite comportamente, cum pot fi…

Vezi mai multe...

Cum solicit și primesc ajutor? Program consiliere individuală

Prin intermediul ședințelor de consiliere individuală ofer sprijin copiilor, părinților și cadrelor didactice în vederea dezvoltării și reglării emoționale, astfel încât cei mici să își descopere cele mai sănătoase resurse interioare care să îi ajute să își dezvolte abilitățile emoționale și sociale necesare adaptării la mediul social și educațional. Într-un cadru sigur și confidențial, îi…

Vezi mai multe...

Elena Nistor – Psiholog și psihoterapeut

Sunt psiholog și psihoterapeut sau, cum îmi spun copiii, “doamna cu Inimioara”. Inimioara este mascota grupurilor de copii, care a acumulat o vastă experiență călătorind, de-a lungul anilor, în grădinițe și școli, adunând povești și emoții de la copii de toate vârstele. Este prezentă la toate atelierele și grupurile de dezvoltare personală, iar în ședințele de consiliere…

Vezi mai multe...
Limitele si regulile in educatia copilului tau

Limitele si regulile in educatia copilului tau

Trăind în secolul vitezei, dragi părinţi, ce petreceţi din ce în ce mai puţin timp cu copilul dumneavoastră, din dorinţa de a evita posibile conflicte depăşiţi limitele şi regulile impuse cândva în educatia copilului, spre a păstra o atmosfera plăcută şi caldă în mediul familial, fără să va daţi seama că această atmosferă va fi…

Vezi mai multe...

6 afirmatii care afecteaza stima de sine a copilului

Imaginați-vă pentru o clipă cum ar fi să fim părinții perfecți ai unor copii, evident, perfecți?! Într-o astfel de lume nu ar exista părinți îngrijorați, frustrați sau dezamagiți de comportamentele neadecvate ale copiilor. Din fericire, părinții și copiii sunt ființe umane ce au sentimente, așteptări, vise, convingeri și opinii, fapt ce-i face …..nu tocmai perfecți. Cotidianul…

Vezi mai multe...

TRAIN TO BE YOU – Curs de dezvoltare personala

Dragi parinti Vacanta de vara a sosit si odata cu ea, mult timp liber pentru copii. Asa cum bine stim cu totii, jocul este cea mai la indemana si cea mai placuta modalitate de a le dezvolta copiilor imaginatia, de a le facilita autocunoasterea, de exersare a diferitelor modalitati de exprimare a personalitatii. Incurajand jocul,…

Vezi mai multe...

Adaptarea scolara – Sfaturi pentru parinti

In calitatea de parinti,  ne dorim ca propriul copil sa parcurga perioada scoalara cat mai eficient si productiv. In ciuda faptul ca sistemul educational are multe hibe, atitudinea parintilor poate facilita adaptarea a copilului la perioada scoalara. Atunci cand le vorbiti copiilor de scoala, pune accentul pe urmatoarele aspecte. Scoala este locul excelent in care…

Vezi mai multe...

Cand „va iubesc la fel” inseamna ”mai putin”

Intr-o zi o tanara sotie isi intreaba brusc sotul: „pe cine iubesti mai mult:pe mine sau pe mama ta?”. Daca i-ar fi raspuns ca le iubeste pe amandoua la fel, ar fi dat sigur de necaz. In schimb, sotul a spus: „ Mama este mama. Tu esti femeia frumoasa si fascinanta cu care vreau sa-mi…

Vezi mai multe...

Compararea fratilor intre ei – Bine sau rau?

Va invit sa va imaginati pentru o clipa ca sunteti copii si acordati atentie sentimentelor care va invadeaza cand auziti urmatoarele afirmatii: Mihai mananca asa frumos! N-o sa-l vezi niciodata mancand cu mana. Cum ai putut sa-ti lasi tema pe ultimul moment?! Fratele tau isi termina mereu temele la timp. De ce nu ai grija…

Vezi mai multe...

Gelozia dintre frati – Sentimente, resentimente…

Sentimente… resentimente… ascultare… intelegere… respect…. ”Una dintre primele nasteri din viata mea de care imi amintesc a fost cea intru confuzie, gelozie si haos, in momentul venirii pe lume a fratelui meu. Aveam patru ani si deodata reperele mele obisnuite s-au spulberat. Prezenta mamei nu mai era aceeasi, mirosurile, zgomotele si ritmul casei se schimbasera.…

Vezi mai multe...

Eu, unic si valoros! Atelier consiliere si dezvoltare personala

In cadrul atelierului de consiliere si dezvoltare personala, copiii au lucrat cu plastilina realizand un obiect si povestea acestuia (in realizarea povestii am punctat aspecte cum ar fi: care este rolul lui, ce face?; cu ce se ocupa?; cum l-ar descrie o un prieten, dar o persoana care nu-l place…cum a trecut peste obstacole…..ince fel…

Vezi mai multe...

Practici nocive in educatie – raspunsul cu aceeasi moneda

CÂTEVA PRACTICI NOCIVE ÎN EDUCATIE Astazi despre raspunsul cu aceeasi moneda. Îi răspundem copilului cu aceeași monedă? Adultul și copilul mare funcționează după principiul „ce ție nu îți place, altuia nu-i face”. Un copil mic însă, nu se poate detașa de ceea ce simte el și nu se poate pune în piele altuia (Un bebeluș…

Vezi mai multe...

Practici nocive in educatie – Culpabilizarea

CÂTEVA PRACTICI NOCIVE ÎN EDUCATIE Astazi despre Culpabilizare Culpabilizarea Sentimentele de vinovăție se datorează, printre altele, slabei distincții dintre fantasmă și realitate, dintre gând și faptă. Copilul se simte vinovat nu numai pentru ceea ce face, ci și pentru ceea ce gândește, simte sau visează. Dacă el ar vrea să scape de frate, iar acesta…

Vezi mai multe...

Practici nocive in educatie – Cerinte prea multe

CÂTEVA PRACTICI NOCIVE ÎN EDUCATIE Astazi despre “ Cerințe prea multe sau inadecvate” La grădiniță/scoala și acasă copilul se confruntă adesea cu cerințe de lucru și de integrare socială care îi sprijină   dezvoltarea și îi fac plăcere. Copilul este dornic să cerceteze, să afle, să fie ca ceilalți copii, să se joace și să…

Vezi mai multe...

Practici nocive in educatie – Comparatiile

CÂTEVA PRACTICI NOCIVE ÎN EDUCATIE Astazi despre „Comparațiile între copii”  Adesea, atât educatorii, cât și părinții (și nu numai) fac remarci precum: „Ia uită-te la colega ta ce cuminte este și ce bine învață, tu de ce nu poți să faci așa?” O astfel de remarcă nu îl poate face pe copil mai cuminte și…

Vezi mai multe...

Practici nocive in educatie – Etichetarea

CÂTEVA PRACTICI NOCIVE ÎN EDUCATIE Etichetarea Prin etichetare, copilul este dezumanizat si redus la ceea ce se spune despre el, nu va știi ce înseamnă să te simți bine în propria piele, fiind programat să se comporte conform etichetei. Deși toți adulții știu că este imposibil să încadrezi pe cineva într-o scurtă caracterizare, întâlnim la…

Vezi mai multe...

Practici nocive in educatie – Tonul Ridicat

CÂTEVA PRACTICI NOCIVE ÎN EDUCATIE Astazi despre tonul ridicat. Tonul ridicat Țipatul este o comunicare de agresivitate, ce trezește angoasa copilului și instinctele sale de apărare. El vede, aude, dar mintea lui e în panică și nu poate înțelege. În jocurile sale, copilul va țipa, se va descărca de angoasa cu care a fost încărcat…

Vezi mai multe...

Practici nocive in educatie

Educatorii, fie că sunt părinții sau cadrele didactice, au tentația preluării unor practici uzuale, a unor „formate de succes” fără a se gândi dacă acestea se potrivesc situației sau copilului în cauză. Este o modalitate simplă de a scăpa de vinovăție sau responsabilitate prin argumentul tradiției (așa se face), al autorității (specialistul X recomandă) sau…

Vezi mai multe...

Eu, unic si valoros 5 martie 2015

Dragi parinti, Va invitam sa va inscrieti copilul la sedinta demonstrativa a cursului de dezvoltare personala ”Eu, unic si valoros”,  sustinut de psiholog Carmen Vieru. Cursul de adreseaza copiilor cu varste intre 3-12 ani si este o intalnire de lucru cu copiii, in care scopul principal este acela de a inspira copiii sa incerce lucruri…

Vezi mai multe...

Workshop Limbajul acceptarii. Mami, tati… as vrea sa va spun…

Mami, tati….as vrea sa va spun…. ”Copiii nu prea stiu sa spuna ce ii doare….Si poate uneori nu se-nteleg nici ei….Si-adesea nu-si dau seama ce-i apasa mai tare….Si cum un trup micut contine-atati nori grei…” si stiu ca acea cheie magica spre sufletul meu doar voi o detineti. Eu, micutul tau, am auzit ca miercuri,…

Vezi mai multe...

Noi si bebe – Crestem impreuna

Program de dezvoltare personala centrat pe formarea si asumarea rolului de viitor parinte. Intalnirile noastre va vor ajuta: Sa va cunoasteti mai bine si sa va definiti asteptarile ca viitori parinti. Sa constientizati modul in care relatiile cu membrii familiei voastre influenteaza dezvoltarea voastra ca viitori parinti. Sa identificati propriul stil parental si modul in care va influenta relatia cu propriul copil. Sa gestionati adecvat rolul…

Vezi mai multe...

Imi place sa ma joc

Ateliere parinte-copil Familia poate fi o resursa inepuizabila de reinventare. Daca asta cauti, atunci “Atelierele Mami, Tati Imi Place Sa Ma Joc!” sunt pentru tine! Vom gasi impreuna oportunitati si resurse de a gestiona provocarile relatiei parinte- copil, distractie, creativitate si suport psihoeducational! Beneficiile tale: Veti invata noi modalitati de a comunica si de a va juca alaturi…

Vezi mai multe...

Eu, unic si valoros!

Program educational adresat copiilor cu varste intre 2- 14 ani, care printr-o gama variata de metode si tehnici isi propune sa dezvolte cele cinci abilitati necesare succesului personal: Increderea, Perseverenta, Organizarea, Intelegerea, Rezistenta emotionala. Ce propune “Eu, unic si valoros” pentru copil? Sa exprime ce simte intr-un mod adecvat pentru sine si pentru ceilalti( fara rusine, vinovatie sau frica); Sa recunosca atat sentimentele…

Vezi mai multe...

Start scoala = Start succes ?

Atelier psihoteraputic de dezvoltare a personalitatii viitorului scolar si a scolarului mic Dragi parinti, Incepand cu 1 iulie dam startul unui atelier psihoteraputic inedit pentru copii si parinti: Start pentru scoala. Start pentru succes? Daca ai un copil cu varsta cuprinsa intre 6 si 12 ani si esti interesat sa iti motivezi copilul pentru a…

Vezi mai multe...